maandag 10 juli 2017

Nieuwsbrief Hardloper Gerrit online (8)

Ook deze week is er niet zoveel over het hardlopen te melden. Dat komt ook, omdat ik momenteel nog steeds geen wedstrijden loop. Wel trainde ik weer tweemaal, duurloopjes van 6 en 6,4 K in een rustig tempo. Ik ben van plan om over twee weken weer een wedstrijdje te lopen, de 5 K (Oostermoerrun) in Borger. Ook dat zal in een laag tempo gaan, maar dat is niet anders.

In het weekend  won tijdens de Singelloop in Hollandscheveld Heinz Stroeve uit Emlichheim (DE) de 10 K bij de categorie M 60 in een tijd van 43:55. Eline Glas uit Emmen won de 10 K bij de dames senioren in 38:28.

Eline Glas in Hollandscheveld

In de uitslagenlijsten kwam ik tevens mijn Duitse vrienden Eva Maria Lehmann en Burkhard Swara uit Meppen (DE) tegen. Zij liepen beide de 5 K in dezelfde tijd 31:16.

Komende zaterdagmiddag wordt in Diever de Midzomeravondmarathon gehouden met wedstrijden over 10.2, 20, 30 en 42,2 K. Voor meer info:  www.dieversportief.nl
Hierna volgt een door mij geschreven commentaar van de Midzomeravondmarathon in juli 2012:

MIDZOMERAVONDMARATHON DIEVER
Het was gezellig druk in het Dingspilhuus in Diever, de locatie waar afgelopen zaterdag de inschrijving plaats vond van de Midzomeravondmarathon. Gelukkig hadden al veel van de 300 deelnemers gebruik gemaakt van de mogelijkheid tot voor-inschrijving, zodat het bij de na-inschrijving niet zo hectisch was, tenminste voor zover ik, iemand die altijd redelijk vroeg aanwezig is, dat kan beoordelen (......lees verder)

Voor de overige wedstrijden in het komend weekend verwijs ik wederom naar de bekende hardloopkalenders.