zondag 24 april 2016

Peru (2) Op weg naar Lima

Het is zaterdagavond 7 uur, Nederlandse tijd. We (Mark en ik) zitten in het vliegtuig dat ons van Amsterdam naar Lima brengt. We vliegen nu bijna 6 uur en zijn bijna op de helft. Naar verwachting zullen we vanavond tussen 7 en 8 in Lima aankomen (Peruaanse tijd). Een lange vlucht, niet zo goed voor de conditie. Het is vermoeiend en ook de verveling slaat toe.

Tijdens de vlucht heb ik De Volkskrant gelezen. Mijn oog viel op een artikel waarin een wedstrijd over 14 K werd aangekondigd. Een wedstrijd ter ere van Johan Cruijff welke gehouden wordt op 25 april a.s. de dag waarop hij 69 jaar zou zijn geworden. De route gaat onder andere door de buurt waar Johan gewoond heeft en opgegroeid is. Men is van plan er een jaarlijks evenement van te maken. In diezelfde krant las ik een aardig artikel over Daphne Schippers. Zij is in trainingskamp in Florida als voorbereiding op de Olympische Spelen, die voor haar over 111 dagen beginnen. Rest nog te vermelden dat ik vanmorgen na het opstaan foto's heb bekeken van Toli Schanssema. Vrijdagavond was hij bij de Kollumerkatloop in Kollum. Alle foto's waren nog niet gepubliceerd. Vanavond of morgenvroeg kan ik ze in het hotel in Lima bekijken, want helaas hebben we in het vliegtuig geen WiFi. Daarom zal deze aflevering van de reis naar Peru ook pas in Lima gepubliceerd kunnen worden.

Tot de volgende keer!