zaterdag 24 maart 2012

Wedstrijdcommentaar


De Rode Loper Marathon 25 maart 2012

Deel 2 : 24 maart 2012
De Rode Loper is een tuibrug in Stadskanaal. Zij overspant het A.G.Wildervanckkanaal en de N 366 en is een wandel- en fietsbrug. De brug vormt de verbinding tussen het mooie Pagedal en het Vledderbos. De marathonlopers dienen deze brug en de brug bij de Onstwedderweg 7 keer te "bedwingen". Gezien de redelijk lange aanloop bij de Rode Loper vanuit het Vledderbos en de lichte stijging is dat geen eenvoudige opgave. Inmiddels heeft zich een 25e loper aangemeld, de niet onbekende Gerhard Over uit Meppen (D) , die al aan vele wedstrijden in Nederland, waaronder ook enkele van de DFW-runners deelnam. Van de deelnemers komen er 6 uit Stadskanaal, zij lopen dus een thuiswedstrijd. Het zijn Chris Dol, Nico Modderkolk, Bennie de Vries, Fred Blokzijl, Jan Sligter en Diana Fransman. Wat het weer betreft belooft het een mooie dag te worden, waarschijnlijk ideale loopomstandigheden.
Als voorbereiding op mijn halve marathon heb ik vanmiddag een half uurtje heel rustig gelopen. Dat ging niet goed, zeg maar "slecht". Het wil niet zeggen dat ik morgen niet in betere doen ben, maar dat mijn halve marathon morgen voor mij een hele zware wordt is wel zeker!!
(wordt vervolgd)