vrijdag 23 maart 2012

Wedstrijdcommentaar


De Rode Loper Marathon 25 maart 2012

Deel 1: 23 maart 2012:
Het is vrijdagavond laat als ik dit aan mijn computer toevertrouw. Morgenvroeg (bij uitzondering vanwege de drukte ) nog even werken in Stadskanaal, morgenmiddag rustig aan en nietsdoen of een 5 km lopen in Bad Bentheim (D) en daarna me voorbereiden op de "Rode Loper Marathon" in Stadskanaal, de plaats waar ik dagelijks mijn werk verricht. De marathon wordt georganiseerd door de DFW-runners. In totaal mogen maximaal 25 atleten aan deze marathon deelnemen. Tot nu toe hebben zich 24 lopers ingeschreven, waaronder 6 halve-marathonlopers, waarvan ik er één ben. Het parcours is mij bekend. Start in het Pagedal, door het Pagedal naar de Onstwedderweg, over de brug, daarna door het Vledderbos en daarna over "De Rode Loper" terug naar de verzorgingstent. Een mooie route, maar voor mij mocht hij eigenlijk (wat niet kan) iets korter zijn dan de plm. 7 km die aangeven wordt door de organisatie. Een halve marathon van 4 ronden over ruim 5 km ligt mij,denk ik, iets beter dan een halve over 3 ronden van 7 km. Enfin, we zullen wel zien wat het wordt.
(wordt vervolgd)