zaterdag 18 februari 2012

Wedstrijdcommentaar


Oude Hemelriek Marathon 18-02-2012


Vandaag hadden de DFW-runners een marathon georganiseerd in de bossen nabij Gasselte. Het parcours was voor een groot gedeelte gelijk aan die van de eerder in dit jaar georganiseerde Smitsveen-marathon. Het weer was over het algemeen goed te noemen, alhoewel er op het gedeelte door het veld wel een behoorlijke tegenwind stond. Na een kleine ronde om de spartelvijver moesten de 19,5 km-lopers 4 ronden lopen, de 24 km-lopers 5 ronden en de marathonlopers 9 ronden. "Top-loper"op de marathon bij de mannen in Nederland, Sjoerd Slaaf uit Groningen, kwam niet aan de start vanwege een blessure. Hij hield zich nu tijdens de wedstrijd bezig met het maken van foto's. In de verzorgingsstand ontbrak een oude bekende. Hennie Schanssema was helaas ziek. Van harte beterschap gewenst!!
Zelf liep ik 19,5 kilometer in de tijd van 2 uur 1 minuut en drieendertig seconden. Ik ben daarover zeer tevreden. Mijn tijden worden steeds beter en mijn doelstellingen voor dit jaar moeten te halen zijn. Tijdens de wedstrijd was ik steeds in de buurt te vinden van Ineke Scheffer, ook al zo'n "topper" in Nederland wat betreft het aantal gelopen marathons. In de tweede ronde liep Frans Scheuneman, de loper die ik afgelopen zondag voor het eerst sinds lange tijd mijn hielen liet zien, met mij en onder andere Ineke in een groepje. Vandaag was Frans uit op revanche en hij was, om het in wielrentermen te zeggen (wat hem niet onbekend zal voorkomen), in de tweede ronde behoorlijk aan het linkeballen. In de derde ronde liep hij bij ons groepje weg en finishte zo ongeveer 4 minuten voor mij. Gefeliciteerd Frans, maar je bent nog niet van mij af!
De uitslag van de wedstrijd en ook de foto's gemaakt door Sjoerd Slaaf zijn weer te vinden op de bekende website van de DFW-runners www.dfwrunners.nl . Meer foto's zijn te zien op de website van de vaste fotograaf Toli Schanssema www.hardlopenmettoli.blogspot.com .