maandag 19 november 2018

Nieuwsbrief Hardloper Gerrit online (38)

Wedstrijden
De laatste nieuwsbrief dateert alweer van bijna 2 maanden geleden. In de periode vanaf 24 september tot heden liep ik 4 wedstrijden. Allereerst was daar op 14 oktober de kwartmarathon in Sofia, de hoofdstad van Bulgarije. Een mooie wedstrijd met veel sfeer. Mijn tijd op de 10,55 km was 1:14:16. Op 25 oktober nam ik deel aan de Wottellauf in Ahaus-Ottenstein (DE). Ik liep daar de 5 km in 31:07. In de Emmerdennen (mijn trainingsgebied)  kwam ik op 4 november aan de start van de Hondsrug Forest Run over 5 km. Ook vorig jaar nam ik aan deze run deel, mijn tijd (32:21) was nu 12 seconden sneller dan in 2017. Tot slot liep ik op 17 november in Punthorst de Zwarte Dennen Cross. Mijn tijd op de 5 km was daar 33:01.

Er staan mooie wedstrijden op mijn programma.
Op 16 december loop ik in Zagreb (Kroatië) de 5 km tijdens de Adventsloop en in 2019 staan de 4 Mijl van Emmen (april), de 10 km tijdens de Myvatn Marathon in Ijsland (mei), de 10 km tijdens de Hasetal Marathon in Löningen (juni) en de 10 km tijdens de Tegernseelauf in Bayern (september) op het programma. Ongetwijfeld zal dat nog met andere mooie wedstrijden in Nederland en Duitsland aangevuld worden.

Een hardloopbericht van.....Ein Laufbericht von.......
Linda Wilken uit Stadskanaal nam de oktoberbijdrage voor haar rekening met haar bericht "Ride & Run Onstwedde" en Michael Steinhoff  uit Werlte schreef voor de maand november het artikel "Marathon ist niemals ein Spaziergang". De bijdrage voor de maand december komt van Harm Boerma uit Eemnes en voor januari 2019 van Marlen Jänen uit Oberlangen.

Plannen voor 2019
Het ligt in mijn bedoeling meer 10-km wedstrijden in 2019 te lopen (tenminste als ik geen problemen krijg met mijn knieën) en ik wil testen of er eventueel voor mij in 2019 of 2020 nog een halve marathon haalbaar is.....

Met de mededeling dat ik gewoontegetrouw mijn loopjaar 2018 af zal sluiten met de Silvesterlauf in Sögel, eindig ik deze nieuwsbrief. Veel loopplezier in de komende tijd!