vrijdag 12 januari 2018

Zondag 14 januari 2018: 9e Cross Sallands Cross Circuit in Broekland

Zondag a.s. wordt de 9e en voorlaatste cross van het Sallands Cross Circuit 2017-2018 gehouden in Broekland. Helaas kan ik daaraan niet deelnemen. Hieronder een kort verslag van de cross in 2014-2015.  (Het parcours is dit seizoen iets anders).

Een bericht van 12 januari 2015:

Het was modderig en nat in het bos
De op één na laatste (10e) cross van het Sallands Cross Circuit in Broekland is achter de rug. Veel water was er de voorgaande  dagen gevallen en daardoor was het op de bospaden soms behoorlijk modderig en nat. Daarenboven stond er een sterke wind en dat was met name bij de start en finish op het voetbalveld niet zo'n pretje. In het bos viel de wind wel mee en af en toe scheen ook nog even het zonnetje. Tijdens mijn 5,4 km cross was het droog en dat was weer een meevaller.
Op het pittige parcours, zonder heuvels, liep ik een tijd van 30:11 op de 5,4 km.  Op de 5 km klokte ik een officieuze tijd van 27:53 minuten. Daarmee was ik tevreden, er zat niet veel meer in.