maandag 29 januari 2018

Nieuwsbrief Hardloper Gerrit online (23)

Hondsrugcross Emmen
In de Emmerdennen werd afgelopen week de Hondsrugcross gehouden. Bij het bekijken van de uitslagen viel het mij op dat Gerhard Stroeve uit Emlichheim (DE) had deelgenomen en een goede tijd en plaats had behaald op de 4 K. Bijna een jaar geleden trof ik Gerhard voor de laatste maal, als toeschouwer bij de Rietplasrun. Hij was toen al geruime tijd geblessseerd en zag de toekomst, wat het hardlopen betreft, niet rooskleurig in. Nu is hij dus terug en ik hoop dat wij deze sympathieke loper nog veel zullen zien bij de wedstrijden.

Gerhard Stroeve in februari 2017 bij de Rietplasrun in Emmen 

4 Mijl van Emmen
De 4 Mijl van Emmen zal dit jaar plaatsvinden op 8 april. Er is een vernieuwd parcours met start en finish in het centrum van Emmen. De start van de vorige edities van de 4 Mijl van Emmen was in de wijk Delftlanden en de finish was in het centrum. In het weekblad EmmenNu is te lezen dat met een clinic op zaterdag 3 februari atletiekvereniging De Sperwers het startsein geeft van de voorbereiding op de wedstrijd. De voorbereiding duurt 8 weken.
Voor meer info:  www.4mijlvanemmen.nl 

Trainingen
De afgelopen week trainde ik weer driemaal. Op zaterdag liep ik 7 K in de wijk Delftlanden en het aangrenzende Noordbargerbos, zondag liep ik vanuit huis (Emmerhout) via Angelslo door het centrum van Emmen en terug (ook 7 K) en vandaag werkte ik een intervaltraining af op de Meerdijk in Emmen (4K). Trouwens, de locaties (en de variatie daarin) om in Emmen te trainen zijn legio. Om er nog enkele te noemen: Emmerdennen met "Haantjeduin", Grote Rietplas in de Rietlanden, Noordbargerbos en de vuilnisbelt.

Wedstrijden
Vorige week liep ik geen wedstrijden. Daardoor bedraagt het aantal wedstrijden dat ik dit jaar gelopen heb slechts één. Ongetwijfeld zal ik de komende weken/maanden vaker aan de start verschijnen.
Zo heb ik mij ingeschreven voor de kwartmarathon van de Blaauwbekmarathon in Oostwold. De wedstrijden worden gehouden bij de "Blauwestad". Of ik er klaar voor ben om alweer deze afstand te lopen is twijfelachtig. A.s. zaterdagmorgen zal ik definitief beslissen of ik in Oostwold acte de présence zal geven.
Voor meer info van de Blaauwbekmarathon:  www.blaauwbekmarathon.nl
(Die Ausschreibung ist auch in Deutsch)

Tot slot nog dit: Edu Küpker uit Emsbüren (DE) schreef een aardig verhaal voor de maand februari voor mijn blog. Het artikel zal a.s. woensdagavond worden gepubliceerd.

Veel loopplezier en tot de volgende week!