dinsdag 23 januari 2018

Nieuwsbrief Hardloper Gerrit online (22)

Sallands Cross Circuit 2017-2018
De 10e en laatste cross van het Sallands Cross Circuit werd op 21 januari 2018 in Lemelerveld gehouden. Helaas kon ik maar aan 4 wedstrijden deelnemen en kwam daardoor niet in de eindrangschikking. Zondagmiddag 28 januari 2018 worden de prijswinnaars tijdens een "After Party" gehuldigd in het Hoftheater in Raalte. Een mooie serie crossen is weer ten einde, op naar het volgend seizoen. Op de site van het Sallands Cross Circuit  www.sallandscrosscircuit.nl  zijn overigens mooie video's en foto's te bekijken.

Trainingen en wedstrijden
Alhoewel het wel de bedoeling was, heb ik de laatste week (weekend) geen wedstrijden gelopen. Vanaf vorige week maandag tot en met vrijdag trainde ik niet. Daarna wel , driemaal. Op zaterdag 6 K, op zondag 5,5 K en gisteren 6,4 K met interval. Ik heb nog niet besloten of ik volgend weekend een wedstrijd loop, het hangt er onder meer vanaf of ik deze week nog kan trainen.
Trouwens er zijn wel mooie wedstrijden dit weekend. Zaterdag is in Havelte de "Hunebedloop" en in de Emmerdennen wordt de Hondsrugcross gehouden. Aan beide wedstrijden heb ik al enkele malen deelgenomen. In mijn fotoalbums (rechterkolom) zijn onder meer foto's van enkele jaren opgenomen van de Hondsrugcross.
Wil je in Duitsland crossen dan wordt in Aurich (Ostfriesland) op zaterdag de "Auricher Crosslauf" gehouden. Voor meer info:  www.lg-ostfriesland.de

Een hardloopbericht van..../Ein Laufbericht von.....
In deze rubriek zal op 31 januari of 1 februari 2018 een artikel gepubliceerd worden, geschreven door Edu Küpker uit Emsbüren (DE).

Laufkalender Emsland
Vandaag ontving ik van mijn vereniging "Lauffreunde Emsland" een aantal exemplaren van de nieuwe "Emsland Laufkalender 2018". In dit prachtig boekwerkje van ruim 100 pagina's is veel informatie  opgenomen van wedstrijden die in het Emsland en ook in het aangrenzende gebied in Nederland in 2018 worden georganiseerd.

Tot slot.......

Deze week kocht ik een paar nieuwe hardloopschoenen. Zoals altijd de Asics Kayano (dit keer no. 23 van 2017). Het is een serie schoenen die Asics speciaal  heeft gemaakt voor de marathon in Tokyo in 2017. Opvallende schoenen in de kleuren rood/blauw!!!!!!!

Veel loopplezier de komende week!