woensdag 24 januari 2018

Aankondiging: Hunebedloop Havelte op zaterdag 27 januari 2018

Een wedstrijdcommentaar uit januari 2012

Voor meer info: klik hier

Hunebedloop Havelte 28-01-2012
Net geen tien met een griffel
De Hunebedloop in Havelte, welke op 28 januari 2012 werd gehouden, verdiende net geen 10 met een griffel. Voor de vijfde keer heb ik deelgenomen aan deze wedstrijd en ik moet zeggen, ik heb daar geen enkele keer spijt van gehad. Dit jaar waren de weersomstandigheden ideaal, veel zon en een aardig temperatuurtje. Het parcours lag er weer prima bij. Ik vind reeds enkele jaren dat dit één van de mooiste parcoursen van Noord-Nederland is. Heel veel zaken zijn uitstekend geregeld. Het begint al met de aanwezigheid van parkeerregelaars, die je de plaats waar je auto moet staan, aanwijzen. Het inschrijfburo is goed bezet. Het inschrijfgeld vind ik persoonlijk niet hoog, 5 Euro en dan krijg je nog een consumptiebon gratis. Per saldo wordt dit dan maximaal 4 Euro . Zoals reeds opgemerkt is de route bijzonder mooi, echt een juweeltje. De loop gaat over smalle en brede, meest onverharde, paden met steigingen en dalingen, door bossen, langs heide en hunebedden. Heel veel lopers zullen dan ook genoten hebben van deze loop. Toch een kleine kanttekening: de douches waren koud. Misschien moet ik een volgend jaar sneller lopen, zodat ik eerder kan douchen en dan nog warm water heb. Desondanks: een geweldige loop, maar de organsitatie verdient vanwege de koude douches net geen tien met een griffel .