maandag 17 juli 2017

Nieuwsbrief Hardloper Gerrit online (9)

Wybelsum ©Marjan Hartman
De nieuwsbrief van deze week wil ik beginnen met de wedstrijd die ik afgelopen zaterdagmiddag liep in  Wybelsum, gelegen in Ostfriesland onder de rook van Emden. Het was de 1.Polderlauf, een aardig parcours en een goede organisatie. Na de 5 K was er nog een 10 K. Mijn wedstrijd, de eerste na 26 mei in Satteins, liep ik in een tijd van 33:54 . In de totale rangschikking was ik van de M-70 lopers 1e (er waren in die klasse slechts 2 deelnemers, dus dat was niet zo'n grote prestatie). Van het randgebeuren en de 10-K maakte ik 300 foto's, die te bekijken zijn op deze blog.

Naast deze wedstrijd trainde ik de afgelopen week tweemaal, heel langzame duurlopen over 6,4 en 5 K.

Enkele uitslagen

In de Roruper Abendlauf  (vrijdag 14 juli) won Daniel Pugge uit Horstmar (DE) de halve marathon in een tijd van 1:16:53. Gerold Nyhoff uit Veldhausen (DE) werd eerste in de klasse M 50 bij de Parelloop in Vasse. Zijn tijd: 36:49.

Wedstrijden

Komend weekend zijn er weer diverse wedstrijden. Om een paar te noemen: de in onze omstreken zeer bekende Citylauf in Haren (DE) wordt vrijdagavond gehouden. In Schillig (Ostfriesland) wordt zaterdagmiddag de Friesencross georganiseerd, waarbij het parcours van de 10 K onder meer over het wad, strand en de duinen gaat (een mooie en bijzondere cross). Zondag is er dan in Borger nog de Oostermoerrun.

Veel hardloopplezier de komende week!