maandag 24 juli 2017

Nieuwsbrief Hardloper Gerrit online (10)

Het was warm de afgelopen week en de luchtvochtigheid was hoog. Dat vind ik nou niet zo uitnodigend om veel te lopen.

Op weg voor de 1e training
Dit weekend trainde ik tweemaal, voor mij op dit moment  "lange" duurlopen van 6,4 en 7,5 K. Een wedstrijd liep ik niet.

Citylauf Haren
Vrijdag jl. werd de jaarlijkse Citylauf in Haren gehouden. De wedstrijd telde tevens mee voor de strijd om de EL-cup.
Eerste plaatsen waren er o.a. voor:

5 K
W 55 Eva Lehman, Lauffreunde Emsland  25:09
M 65 Egbert Zijlstra De Sperwers (NL) 20:25
M 70 Burkhard Swara SFD Düsseldorf  31:00

10 K
W 40 Kerstin Evers LG Papenburg-Aschendorf 40:19
M 65 Heinz Stroeve SCA Emmlichheim 43:18
M 70 Karl-Heinz Schmidt Vfl Lingen 47:17

Oostermoerrun Borger
Eline Glas uit Emmen won afgelopen zondag de 10 K van de Oostermoerrun in een tijd van 40:04.

Kindertehuis Kaapstad
Enkele jaren geleden liep ik in een jaar een aardig bedrag (ruim € 2.500) bij elkaar voor een Kindertehuis in Kaapstad. In de "Nieuwsbrief Stichting Kindertehuis Kaapstad" stond deze week een verslag van de "Two Oceans Marathon Zuid-Afrika" , waaraan lopers van de av Horror in Sneek hadden deelgenomen. Zij wilden ook iets voor een goed doel doen en kwamen daarbij ook bij het Kindertehuis in Kaapstad terecht. Hun actie bracht € 8.278 op. Fantastisch!

Wedstrijden komend weekend
Voor de wedstrijden komend weekend : zie de diverse hardloopkalenders.