zondag 27 november 2016

Nikolauslauf in Meppen (DE) op 4 december 2016

Het is weer de tijd om te crossen. Op 4 december a.s. wordt in Meppen (DE) bij de Möllersee de Nikolauslauf gehouden, een mooie crossloop. In 2013 nam ik hieraan deel en schreef het volgende verhaal:


Nikolauslauf an den Möllersee

Zondag 1 december 2013: in Meppen wordt de jaarlijkse Nikolauslauf gehouden. Door omstandigheden heeft men een nieuw parcours moeten zoeken en gevonden bij de Möllersee. Het blijkt geen verkeerde keuze te zijn.

In totaal zijn er 9 Läufe, 7 Kinder- und Schülerläufe, een cross over ruim 3 km en een cross over ruim 8 km. Voor de Kinder U-10 und U-12 en de Jugend U-14 gaat het om de Kreismeisterschaften en het is dan ook niet verwonderlijk dat er veel mensen op de been zijn.

Burkhard en Eva-Maria
Onder de toeschouwers tref ik ook Burkhard Swara aan met zijn partnerin Eva-Maria Lehmann. Burkhard is mijn grootste concurrent bij de 5 km van de El-Cup geweest dit jaar. Hij loopt op krukken, want hij heeft  zijn achillespees afgescheurd. Het zal vrij lang duren, voordat hij weer kan "runnen". Ik wens hem veel beterschap en voeg eraan toe dat ik hoop, dat hij bij de start van de EL-Cup 2014 als loper weer aanwezig zal zijn (.....lees verder)

Voor meer info: klik hier
Voor veel foto's van de loop in 2013:  klik hier