zondag 31 juli 2016

Dedemsvaart en Diever op 2 augustus 2016

Dinsdagavond 2 augustus 2016 hebben de hardlopers de keuze uit twee wedstrijden, niet zo ver bij elkaar vandaag. In Diever de 5e Brinkloop van dit seizoen en in Dedemsvaart de 4e Vrieling Varia-run.
In 2013 koos ik voor Dedemsvaart en schreef daarna een verhaal, dat hierna volgt:

Liever in Diever of toch maar niet?

Het is de laatste week van juli van dit jaar. Het is erg warm geweest en nu, dinsdagavond 30 juli 2013 , is de temperatuur voor mijn gevoel redelijk tot goed, goed genoeg om een wedstrijdje over 5 km te lopen. Ik heb het niet zo met dat warme weer en eigenlijk loop ik dan liever geen wedstrijden. Trainen 's-morgens vroeg zo om een uur of zeven/acht doe ik liever.

Ik besluit naar Dedemsvaart te gaan. Daar wordt de Varia-run voor de eerste keer gehouden als onderdeel van de Dedemsvaria, een feestweek. De wedstrijd over 5 km begint reeds om half zeven .....( lees verder )