zaterdag 26 december 2015

De afgelopen week 20 december tot en met......26 december 2015

Vanwege een korte vakantie van zes dagen naar Praag trainde ik de afgelopen week tot 1e Kerstdag niet. Op die 1e Kerstdag (gisteren) liep ik een heel rustige 5 K; het ging niet best na de vermoeienissen van Praag. Vanmorgen 2e Kerstdag liep ik weer een 5 K en ging het al een stuk beter. Mijn laatste wedstrijd heb ik dit jaar op 11 oktober gelopen: de Herfstloop in Enschede. Dit jaar zal ik niet meer bij een wedstrijd aan de start komen. In januari 2016 zal ik, als alles goed gaat, weer ergens in ons land of Duitsland wedstrijden gaan lopen.

Nog even terugkomend op Praag: ik bezocht het wassenbeeldenmuseum Grévin en ging op de foto met de legendarische Tsjechische hardloper Emiel Zatopek. Hij overleed in het jaar 2000. Hij behaalde onder meer in 1952 op de Olympische Spelen van Helsinki goud op de 5.000 meter, 10.000 meter en de marathon!

Met Emiel Zatopek