vrijdag 2 mei 2014

USA (Washington) -14

Donderdagavond 1 mei 2014. Het is negen uur in de avond. Op TV is de zoveelste basketbalwedstrijd voor de play-offs van de NBA. Ik ben vandaag erg moe geworden. De temperatuur was weer eens hoog (27 Graden Celcius) en we hebben veel gelopen. Eerst zijn we langs het Witte Huis gegaan, daarna naar "The Mall". De "National Mall" is een gebied tussen het Capitool en het Washington Monument. We brachten een bezoek aan het geweldige museum "National Museum of American History" en het mooie en interessante "National Air and Space Museum" met alles over de lucht- en ruimtevaart. Daarna nog even langs het Capitool en toen de weg terug naar ons hotel. Vertrokken vanmorgen om half negen, terug om half zes.

Veel gelopen dus vandaag, maar niet hard. Deze week heb ik niet getraind en zal dat ook niet doen. Ik heb er geen tijd voor (mooie dingen hier bekijken is nu belangrijker). Daarbij komt dat het qua temperatuur ook niet aantrekkelijk is om te gaan trainen. Mark kwam nog wel met de gedachte dat ik zou trainen in "The Mall" met het Lincoln-Memorial op de achtergrond. Het was een mooi beeld geweest, maar, zoals reeds opgemerkt, mooie dingen hier bekijken is nu belangrijker en ik wil mijn beperkte tijd hier dan ook niet aan hardlooptraining besteden. Wel heb ik vandaag veel hardlopers gezien in "The Mall". Een goed gebied voor de Amerikanen om te trainen in de (groene) stad, die  Washington is, tenminste voor zover ik dat op basis van wat ik gezien heb, kan beoordelen. Volgende week zal ik mijn trainingen hervatten.

Morgen hebben we hier nog een drukke dag en daarna gaan we zaterdag weer terug naar Nederland. Morgenavond zal ik voor de laatste keer uit Washington berichten, tot dan!