zondag 22 januari 2012

Wedstrijdcommentaar











Walfrides Brug Marathon 22-01-2012
Hondenweer bij marathon
Het weer was bar en boos vandaag bij de door de DFW-runners georganiseerde marathon in de buurt van het Van Starkenborghkanaal, het Selwerderhof, de Walfridesbrug . Het was echt hondenweer! Vandaar dat voor de wedstrijd in het tunneltje ook een foto van mij met een hond is genomen (zie Toli's website). De marathon (en voor mij de 19,2 km) was er door het slechte weer niet minder mooi door. Ergo, het weer maakte de toch al mooie route extra aantrekkelijk. Het was soms vechten tegen de elementen op de twee bruggen en langs het Van Starkenborghkanaal. Na twee aanloopronden moesten de marathonlopers 7 ronden van 5,8 kilometer afleggen; wij, de niet-marathonlopers kwamen met 3 ronden op het toch nog respectabele aantal van 19,2 kilometers. Sommigen liepen een ronde extra en kwamen zodoende op 25 kilometer precies. De verzorging was als altijd: Super!! Je moet waardering hebben voor de personen die zich zo'n 5 uur ophouden bij de tent om ons te verzorgen, de tijden bijhouden en allerlei hand-en spandiensten verrichten. Hulde !!! Er waren nog enkele nieuwtjes: De fotograferende hardloper (die alleen fotografeerde vandaag) had een nieuwe paraplu, die beter tegen de wind bestand was. Overigens treedt hij nu ook toe tot de "Le Coq Sportif" -club. Een van de andere lopers gaf mij een tip: Hij noemde zichzelf Jan Tipker. Zelf heb ik voor de wedstrijd in de buurt van de start enkele foto's gemaakt van het huis aan de Molukkenstraat, waar ik midden zestiger jaren van de vorige eeuw op "kamers" woonde. Hoe de uitslag van de wedstrijd was, weet ik op dit moment nog niet; ik kan daarvoor verwijzen naar de site www.dfwrunners.nl/. De foto's van de fotograferende hardloper zijn te zien op de site : www.hardlopenmettoli.blogspot.com