zaterdag 24 januari 2015

De afgelopen week....18 januari tot en met 24 januari 2015

Voorbereiding op de Mini-Midwintermarathon in Apeldoorn 

Deze week stond in het teken van de voorbereiding op de Mini-Marathon over 10 EM op 1 februari a.s. in Apeldoorn. Geen wedstrijden. Vorige week zondag ben ik vanwege de voorspelde slechte weersomstandigheden niet naar de laatste cross van het Sallands Crosscircuit in Mariënheem geweest. In plaats daarvan heb ik toen in Emmen 8 km in een tempo van 7 min. per km gelopen, dinsdag een korte training met lichte interval van 5 km en woensdag een duurloop van 12 km in een tempo van 6:50 a 6:55 per km. Vanmorgen had ik andere verplichtingen, gisterenavond ben ik daarom naar een dorp in de omgeving van Nienburg (halverwege Bremen en Hannover) gereden, heb daar overnacht en ben vanmiddag weer teruggekeerd in Emmen. Geen wedstrijd en geen training derhalve.
Gezien de weersomstandigheden ga ik morgen weer trainen. Een duurloop in een tempo van 7 min. per km (hoe lang weet ik nog niet), want dat tempo ben ik van plan volgende week in Apeldoorn (1:52:30 op de 10 EM) en in april op het pittige parcours in de Connemara in Ierland (2:27:30 op de halve marathon) te lopen. Daarna zal het volgens planning in de dan komende weken wat sneller moeten gaan.....