maandag 24 september 2018

Nieuwsbrief Hardloper Gerrit online (37)

Na lange tijd weer eens een nieuwsbrief. De laatste dateert van 5 juli jl. en dat is alweer ruim 2,5 maand geleden.

Blessure
Meer dan 6 weken ben ik geblesseerd geweest. Op 20 juli jl. besloot ik vanwege het warme weer niet mee te doen aan de Citylauf in Haren. Een dag later liep ik in training in Emmen een 4 Engelse Mijl, in een tijd, die de beste op deze afstand dit jaar was. In een rustige training op de zondagmorgen erna sloeg het noodlot na 2 kilometer toe: achillespeesblessure. Diverse behandelingen door de fysiotherapeut volgden en op dit moment gaat het wel weer.

Wedstrijden en trainingen
In de afgelopen periode heb ik uiteraard weinig tot geheel niet kunnen trainen. De laatste week trainde ik weer driemaal, duurloopjes over 4 en 5 km. Daarbij bleek dat mijn conditie behoorlijk achteruit is gegaan.

Tallinn 2018
Op 8 september jl. heb ik ondanks mijn blessure nog een wedstrijd over 10 km in Tallinn gelopen. Ik was daar een week op vakantie en had mij al vroegtijdig voor de wedstrijd ingeschreven. Goed ingetapet door de fysiotherapeut liep/wandelde ik de afstand in een tijd van 1:17:12 en dat viel mij niet tegen. Het warme weer en mijn (slechte) conditie waren mijn grootste tegenstanders.
Op 14 oktober a.s. ben ik in Sofia en zal daar de kwartmarathon lopen, tenminste als een blessure geen roet in het gooit. Wellicht loop ik daarvoor nog een wedstrijdje over 5 of 6 kilometer.

Een hardloopbericht van..../Ein Laufbericht von.....
In de komende maanden zijn bijdragen te verwachten van Linda Wilken uit Stadskanaal, Michael Steinhoff uit Werlte (DE), Harm Boerma uit Eemnes en Marlen Jänen uit Oberlangen (DE).

EL-Cup
De strijd om de EL-Cup is weer ten einde. Helaas heb ik, mede als gevolg van mijn blessure,  maar aan één wedstrijd kunnen deelnemen en ik kom dan ook niet in het eindklassement voor.

Sallands Cross Circuit
Het Sallands Cross Circuit zit er weer aan te komen. Op 11 november a.s. is de eerste wedstrijd, de Haarlerbergloop in Haarle. Het circuit gaat over 10 wedstrijden. De afstanden zijn 5 en 10 kilometer. Regelmatig heb ik de laatste jaren met veel plezier aan wedstrijden van dit circuit deelgenomen. Omtrent deelname in komend seizoen heb ik op dit moment nog geen beslissing genomen.

Tot zover weer het hardloopnieuws van de voorbije periode.
Een ieder veel loopplezier gewenst!

Sofia 10 K op 14 oktober 2018