donderdag 13 september 2018

Een weekje Tallinn: het is bijna weer voorbij......


Het is donderdagavond en morgen vertrekken we weer naar huis. Een weekje Tallinn zit erop met veel hoogtepunten. De vele bezienswaardigheden die we bezochten en natuurlijk de marathon, de halve marathon en de 10 km. Vaak combineren we een week vakantie met het bijwonen/lopen van een hardloopwedstrijd. Lang zag het er naar uit dat ik niet deel kon nemen aan de 10 km van Tallinn, een achillespeesblessure dreigde roet in het eten te gooien. Zes weken was ik geblesseerd en achtmaal was ik bij de fysiotherapeut. In Tallinn aangekomen besloot ik toch maar deel te nemen. Mijn conditie was door de blessure hard achteruit gegaan. Daarnaast was het warm, dus geen ideale omstandigheden. Daarom was ik met mijn eindtijd van 1:17:12 nog wel tevreden. Van de ongeveer 6.000 deelnemers behaalde ik plaats 4.680. Na de wedstrijd had ik weinig last van mijn achillespees, wandelde daarna tijdens deze week in Talinn zo'n 50 à 60 km en voel mij goed. Na thuiskomst ga ik mij voorbereiden op de kwart-marathon in Sofia (Bulgarije), waaraan ik op 14 oktober zal deelnemen.