maandag 12 maart 2018

Nieuwsbrief Hardloper Gerrit online (28)

De week is weer voorbij, tijd voor de 28e nieuwsbrief.

Uitslagen
Afgelopen zaterdagmiddag nam ik deel aan de wedstrijd over 5 km tijdens de Frühlingslauf in Badbergen  (omgeving Osnabrück,DE). Een mooie ronde, die in werkelijkheid plm. 5.150 meter lang was. Bij het bordje van 5 km noteerde ik een tussentijd van 28:45 en was daarmee 40 seconden sneller dan twee weken geleden in Vreden. De tijdwinst werd vooral behaald in de eerste drie kilometer van de race. Met mijn tijd over de volledige afstand ( 29:30) werd ik 29e van de 47 deelnemers. In mijn klasse M-70 waren er twee deelnemers. Ik werd eerste, bijna 2,5 minuut voor Günter Schröder van Hunteburger SV. Laatstgenoemde had mij in april vorig jaar nog ruim geklopt in Thülsfeld. Momenteel ben ik op deze afstand 3 minuten sneller dan een jaar geleden. Het gaat dus de goede kant op.
Kees de Vries uit Hoogezand liep in Badbergen de 10,2 km en kwam tot een tijd van 57:18.

Kees de Vries na de finish in Badbergen

In Haren (NL) vestigden twee dames uit het Emsland de aandacht op zich tijdens de daar gehouden halve marathon. Ania Lechowicz uit Lathen won de wedstrijd in 1:26:02 en Tina Giesen uit Meppen werd 7e in 1:36:16. Prima tijden!

Een hardloopbericht van..../Ein Laufbericht von.....
In deze rubriek zal het 50e artikel van mei 2018 geschreven worden door hardloopster Eline Glas uit Emmen (NL).


Weekend van Lauffreunde-Emsland dames in Bad Zwischenahn (DE)
De dames van mijn vereniging Lauffreunde-Emsland verbleven in het weekend in het prachtige Bad Zwischenahn.
"Das Frauenlaufwochende in Bad Zwischenahn war wieder super. Es passte alles, Wetter, Unterkunft und Verpflegung. Wir hatten sehr viel Spaß", so Claudia Lübbers auf Facebook.

Komend weekend
Komend weekend wordt in Emmen de Lenteloop gehouden.
Voor foto's van de Lenteloop in 2017: klik hier

Zelf zal ik zaterdag deelnemen aan de Kruidenloop in Wapenveld. Ik zal daar de 5 km lopen en proberen onder de 28:45 te finishen.
In 2015 liep ik de 10 km in Wapenveld in 55:47.
Voor een fotoalbum van 2015: klik hier

In Oberlangen (DE) wordt zaterdag de laatste loop (10 en 20 km)  gehouden van de Winterlaufserie, georganiseerd door Lauffreunde Emsland.

Voor meer wedstrijden: zie de diverse hardloopkalenders.

Een prettige (loop)week!