maandag 5 maart 2018

Nieuwsbrief Hardloper Gerrit online (27)

Een hardloopbericht van..../Ein Laufbericht von....
De afgelopen week werd het verhaal van Jan Prummel uit Stadskanaal "Hardloopvereniging Runners Stadskanaal" gepubliceerd. Het was inmiddels het 48e artikel in deze rubriek, waarin afwisselend Nederlandse en Duitse loop-enthousiasten aan het woord komen.

Westerwolde Bosloop
Zaterdag jl. werd in de bossen bij Sellingen en Jipsingboertange de Westerwolde Bosloop gehouden. Het was een prachtige loop door de bossen over (meest) onverharde paden en wegen. De belangstelling voor deze loop was lang niet slecht, zo'n 80 deelnemers namen deel. Het was een loop zonder wedstrijdkarakter over 7 en 10 km, voor het eerst georganiseerd door "Runners Oost-Groningen".  Sjak Kwak uit Sellingen, die in voorgaande jaren de loop organiseerde, loste het startschot.
Zelf liep ik de 7 kilometer en kwam tot een (zelfgeklokte) tijd van 46:25. Mijn tussentijd op de 5 km lag iets onder de 33 minuten en daar was ik, gezien het parcours, tevreden mee.
Vele bekenden waren aanwezig, waaronder Arjan van der Steege uit Oberlangen (DE), Heinrich Bohlen uit Schortens (DE), Kees de Vries, Egbert Geertsma, Bert ten Hoff en meer.

Komend weekend 
Komend weekend start de strijd om de Sparkassencup in het Bersenbrücker Land (richting Osnabrück,DE). Niet bepaald naast de deur, maar een mooi loopcircuit in een prachtige omgeving. De eerste wedstrijd is in Badbergen, waar de Frühlingslauf wordt gehouden over 10,2 km.
Wellicht ga ik daar deelnemen aan de 5-km loop. In 2011 liep ik daar de wedstrijd over 9,5 km in een tijd van 49:37.
Een jaar later kreeg ik een kalender van 2012 in handen, waarin ook een foto van de Frühlinglauf in Badbergen was opgenomen. (zie hierna)




Intervaltraining in het Noordbargerbos met Liam
Tot slot
Met de mededeling dat ik de afgelopen week, naast de loop in Sellingen, nog driemaal trainde, waaronder tweemaal interval met hond Liam, sluit ik deze nieuwsbrief af.