maandag 26 februari 2018

Nieuwsbrief Hardloper Gerrit online (26)

We zijn weer een week verder en het is tijd voor de volgende nieuwsbrief.

Training en wedstrijden
De afgelopen week trainde ik weer driemaal, waaronder een intervaltraining (met hond) en een fartlek-training. Vooral de intervaltraining met Landseer Liam was enorm leuk.
Ik merk dat ik meer inhoud krijg en ook weer iets sneller wordt.
Dat bleek ook afgelopen zaterdag in Vreden (DE), waar ik een 5 km liep. Vreden ligt niet ver van de A 31, richting Gronau (DE), Winterswijk. Niet bepaald naast de deur, maar de loop leek mij, gezien het parcours en het feit dat het een exacte 5 km-loop (bestenlistenfähig) betrof, voor mij zeer interessant, temeer omdat ik mijn beste jaartijd 2018 op deze afstand wilde verbeteren.
Dat lukte en mijn tijd 29:25 was voor het eerst in ruim anderhalf jaar beneden de 30 minuten en 1 minuut en 13 seconden sneller dan mijn tijd in januari in Nieuwleusen. Een aardige bijkomstigheid was dat ik in mijn "Altersklasse M 70" nog op het podium kwam met een derde plaats.

3e plaats in Vreden (DE)

Mijn doelstelling voor 2018 moest ik bijstellen, omdat ik die met het resultaat in Vreden al bereikt had. Ik heb vertrouwen in mijn (loop)toekomst en heb de doelstelling nu vastgesteld op 28:00. Hopelijk blijf ik blessurevrij!

Een hardloopbericht van.../Ein Laufbericht von......
De maand februari is bijna weer voorbij en na het verhaal van Edu Küpker uit Emsbüren zal a.s. woensdagavond het (maart)verhaal gepubliceerd worden van Jan Prummel uit Stadskanaal, bij velen bekend van onder meer de Runners Stadskanaal en (mede)organisator van wedstrijden,

Komend weekend
Komend weekend zijn er maar weinig wedstrijden in ons gebied.
Zaterdag wordt in Sellingen de "Westerwolde Bosloop" gehouden. Het is een prestatieloop zonder wedstrijdkarakter over 7 en 10 km. Het is een mooie loop in een prachtig gebied. Het zal "genieten" worden in Sellingen!
Overigens is het voor mij een terugkeer naar het gebied, waar ik, toen ik nog in Vlagtwedde woonde, veel getraind heb.
Vanwege mijn blessure kon ik vorig jaar niet deelnemen en maakte daarom meer dan 200 foto's. Door op onderstaande foto te klikken kun je het volledige album bekijken.

Kerstin Evers,Papenburg (DE) tijdens de Westerwolde Bosloop 2017

Zeer waarschijnlijk zal ik zaterdag in Sellingen de 7-km lopen.(aardige trainingsloop voor mij).
Voor meer info betreffende de loop: klik hier

Dat was het weer. Ondanks het koude weer: veel loopplezier deze week!