maandag 5 februari 2018

Nieuwsbrief Hardloper Gerrit online (24)

De week is weer voorbijgevlogen en het is weer tijd voor de nieuwsbrief.

Wedstrijden en trainingen
Afgelopen zaterdag zou ik in Oostwold (Blauwestad) een kwartmarathon lopen. Ik heb er echter van afgezien, omdat de afstand nog (nog) niet zo goed paste in mijn trainingsopbouw. In plaats van de kwartmarathon liep ik zaterdagmorgen 8,5 K in Emmen (Angelslo en Meerdijk). Zondag liep ik in training in Emmerhout/Emmerdennen een 4 EM en vandaag was ik bij de Kibbelkoele bij Noord-Sleen en trainde daar ruim drie kwartier (w.o. intervaltraining). In totaal kwam ik dit weekend op bijna 22 K en dat weer meer dan in de voorgaande twee weekenden, waarin ik op ook drie dagen achtereen trainde.
Inmiddels heb ik mij aangemeld voor de EL-Cup 5 K. De eerste wedstrijd is op 22 april a.s. in Papenburg. Nu het loopcircuit in Oost-Groningen/Drenthe ter ziele is, is dit voor de lopers uit dat grensgebied misschien een mooi alternatief om daaraan deel te nemen. Het is beslist een heel mooi  circuit, dat uit zeven wedstrijden bestaat. De afstanden zijn 5 en 10 K.
Voor meer info:  www.el-cup.de

Wedstrijden komend weekend
Komend weekend zijn er in onze regio niet zoveel wedstrijden. Om er een paar uit te lichten: zaterdag is de "Drie meren cross" in Gieten:
Info www.dehondsrug.nl/crosscircuit/
en zondag de "Schutrups Wintertrail" in Exloo.
Info: www.schutrupsrunner.nl
Of ik komend weekend nog een wedstrijd zal lopen weet ik op dit moment nog niet.

"Laufen ist mein Leben"
Edu Küpker uit Emsbüren (DE) heeft met hardlopen inmiddels meer dan 100.000 K gelopen. Een fantastische prestatie! Edu schreef voor deze blog een mooi artikel met de titel "Laufen ist mein Leben" over zijn hardloopcarrière.

Winterlauf in Sögel
Mijn vereniging "Lauffreunde Emsland" organiseert elk jaar een "Winterlaufserie", een serie van 6 lopen over meestal 20 en 10 K, waarbij het plezier en de sociale contacten voorop staan. Zaterdag j.l. werd in Sögel gelopen en de deelnemers hebben ervan genoten (zie ook de foto's hierna)!






Veel loopplezier en tot de volgende week!