maandag 1 januari 2018

Nieuwsbrief Hardloper Gerrit online (19)

Nieuwjaarsdag 2018 : Allen een voorspoedig, gelukkig, gezond en succesvol (hardloop)jaar toegewenst!

30-12-2017 Hoonhorst Sallands Cross Circuit


Drie crossen in de laatste week van het jaar
In de laatste week van het jaar liep ik drie crossen, de ene nog mooier dan de andere, de ene nog zwaarder dan de andere. Door de vele regen waren de parcoursen erg modderig. Het begon op Tweede Kerstdag in Nieuw Heeten met de 6e wedstrijd van het Sallands Cross Circuit. De 5 K liep ik in een tijd van 33:35. Op 30 december was de 7e wedstrijd van het circuit in Hoonhorst. Een prachtige cross in een fantastische omgeving.

Zwaar parcours in Hoonhorst
Op het zeer zware parcours liep ik de 5,5 K in 38:00. Een dag later was ik op oudejaarsdag voor de 9e maal in Sögel (DE). Ook daar was de laatste week heel veel regen gevallen, was er veel modder en water op de "Strecke". Desondanks wist ik een voor mij zeer acceptabele 32:49 neer te zetten op de 5 K en dat vond ik een goede afsluiting van het hardloopjaar 2017. In Sögel werd ik in de M-70 klasse eerste en tevens laatste (er was in die klasse maar één deelnemer). Eén van mijn Duitse vrienden, Burkhard Swara uit Versen, had zich ook ingeschreven voor de wedstrijd. Hij was wel aanwezig, maar niet fit genoeg om te kunnen starten. Jammer...ik had hem graag geklopt!

Doelstellingen 2018
Door mijn knieblessure liep ik niet veel wedstrijden in 2017 (15), Het waren ook wedstrijden over zeer korte afstanden, meest 5 K. Ook de tijden waren niet geweldig. Hopelijk wordt dat in 2018 beter. Ik heb me de volgende doelstellingen gesteld: 5 K beneden de 30 minuten (29:50),4 EM in 39:50 en 10 K in 1:03:00.  Die tijden moeten weer haalbaar zijn. Als het goed gaat en ik in trainingen zonder pijn ook iets langer kan lopen, dan misschien nog één keer een halve marathon. Dat zou dan op 9 september 2018 in Talinn (Estland) moeten zijn. Als het qua voorbereiding de halve niet lukt,dan loop ik daar in Talinn de 10 K of 5 K.

Een hardloopbericht van/Ein Laufbericht von...
Het hardloopbericht van de maand januari 2018 is geschreven door Hans Banus uit Stadskanaal. Het artikel met als titel "Jungfrau Marathon" komt naar verwachting morgen online.

Veel plezier in de eerste hardloopweek van het nieuwe jaar!