zondag 5 november 2017

Mooie eerste Hondsrug Forrest Run in Emmen 5 november 2017

Vanmorgen liep ik in de Emmerdennen de 5 K tijdens de Hondsrug Forrest Run, een run (cross) die voor de eerste maal werd gehouden. In totaal waren er op de 5 en 10 K 750 deelnemers en daarmee was de limiet voor deze run bereikt. Het mooie, niet gemakkelijke parcours, kende ik goed, omdat ik daar de laatste jaren al zeer veel getraind heb. Het was voor mij een voorbereidingsloop op het Sallands Cross Circuit, dat a.s. zondag van start gaat met de Haarlerbergloop in Haarle. Het parcours in de Emmerdennen lag er, ondanks het feit dat het nogal wat geregend had, niet slecht bij. Weliswaar moest je regelmatig door wat modder, maar het was te doen.
Na 2 K kreeg ik, omdat ik bij een modderpoel een verkeerde beweging maakte, problemen met mijn knie. Een kilometer lang moest ik wat rustiger (langzamer) lopen en daarna ging het wel weer.
Met mijn eindtijd van 32:33 minuten was ik zeer tevreden. Mijn eindklassering was plaats 143 van de 288 deelnemers.m
Op naar de Haarlerberg.....!