donderdag 9 november 2017

AANKONDIGING WEDSTRIJD: zondag 12-11-2017 Haarlerbergloop in Haarle (1e wedstrijd voor het Sallands Crosscircuit)

Zondag wordt de eerste wedstrijd van het Sallands Crosscircuit gehouden op de Haarlerberg in Haarle. Of ik van de partij ben is hoogst twijfelachtig: ik heb nog steeds erg veel last van mijn blessure, opgelopen vorig weekend bij de Hondsrug Forrest Run in Emmen.
In 2014 nam ik ook deel aan het Sallands Crosscircuit en aan de loop in Haarle. Ik schreef toen het volgende commentaar:

Sallands Crosscircuit : Haarle 9 november 2014

Erg mooi parcours bij en over de Haarlerberg

Enige tijd geleden besloot ik mij in te schrijven voor het Sallands Crosscircuit 2014-2015 en wel voor de 5-km wedstrijden. Na de winter (en het circuit) wil ik me dan weer gaan toeleggen op wat langere afstanden en heb voor april 2015 een halve marathon in Ierland gepland.

De limiet van het aantal deelnemers aan het Sallands Cosscircuit bedraagt 400 en ik was blij, dat mijn aanmelding geaccepteerd werd en ik één van de 400 circuitlopers werd. Ik ben van plan zoveel mogelijk wedstrijden van dit circuit te lopen. Wegens omstandigheden moest ik echter de eerste cross in Raalte missen en ook aan de derde in Raalte kan ik helaas niet deelnemen, maar dan blijven er nog altijd negen over. De wedstrijden zijn alle in en niet ver van Raalte, in een schitterende omgeving.

Afgelopen zondag was voor mij de première van dit circuit in Haarle, de Haarlerbergloop. Naast de circuitlopers waren en enorm veel voorinschrijvingen voor de wedstrijden over 1, 2, 5 en 10 km. In totaal meer dan 1.000 deelnemers. Het was 's-morgens dan ook een drukte van belang bij de inschrijving in het Dorpshuis.

Ik was dit jaar al eens eerder in Haarle geweest (eind maart liep ik de Landalloop over 10 km) en wist ongeveer wat me te wachten stond, daar bij en over die Haarlerberg. Het was een erg mooi parcours. Het gedeelte tussen de tweede en derde kilometer was pittig door de behoorlijke stijging die erin zat.
De organisatie was perfect en het weer was uitstekend. Het was voor de meeste deelnemers daarom ongetwijfeld genieten van de eerste tot de laatste meter.

Mijn tijd over de 5-km cross was 29:41 minuten. Op dit moment ben ik daar, mede gezien de zwaarte van het parcours, tevreden mee.

(Voor meer info:  www.sallandscrosscircuit.nl/