vrijdag 6 oktober 2017

AANKONDIGING: Halve Marathon Oldenzaal op zondag 8 oktober 2017


Zondag 8 oktober a.s. wordt in Oldenzaal een prachtige halve marathon georganiseerd, de "Halve Marathon Oldenzaal". Het is de 11e editie. In 2007 ging dit evenement van start onder de naam "Huttenkloasloop". Ik nam aan die eerste editie deel en vond het een bijzonder mooie halve marathon. Na afloop schreef ik in 2007 het navolgende korte verslag:

07-10 2:05:42 Oldenzaal (NL)
HUTTENKLOASLOOP OLDENZAAL WAS SUPER
De voor de eerste keer georganiseerde Huttenkloasloop in Oldenzaal was er een van grote klasse. De halve marathon was zeer heuvelachtig met 5 " bergen " . De omgeving was in een woord fantastisch, het weer was perfect, de organisatie uitstekend, kortom het kon niet beter.
Ik was weggegaan op een schema van 6 minuten de kilometer, hetgeen een eindtijd betekent van ruim 2.06.00. Na rond twee kilometer kreeg ik contact met een loper van mijn leeftijd uit Oldenzaal, Chris Jellema. Hij vertelde mij dat hij ook op een schema liep van 6 minuten per kilometer en het laat zich raden: we bleven de gehele halve marathon bij elkaar. Chris kent de omgeving goed, traint daar elke week en hij heeft mij veel verteld over de omgeving, de planten, paddestoelen etc. etc. Het was leerzaam en ik heb ervan genoten. We kwamen samen over de streep in 2.05.42 en dat was de tijd die we ongeveer wilden.
Volgend jaar ben ik van plan wederom aan deze bijzonder mooie halve marathon deel te nemen. Ik verheug me er nu al op!