maandag 2 januari 2017

Hardlopen mijn lust en mijn leven

door Annette van der Heijde, Onstwedde


Annette van der Heijde
Tring tring.
De wekker gaat.
Hallo, het is al kwart over.

Ja, op zaterdagochtend was het altijd raak.
Trimgroep Apeldoorn ! Van 7 tot 8 trainen.
We hadden de snelle groep, de middengroep en de langzamen. De snelle groep  liep slechts zonder oefeningen. De middengroep wel met een gediplomeerde trainer en zo ook de langzame groep.
Na afloop gingen we nog een kwartier hockeyen!  Was leuk.
En dan lekkere harde maanzaadbollen met kaas en koffie!
De trimgroep bereidde ons voor op de Midwintermarathon in Apeldoorn.We waren nog te jong om mee te doen. Maar meehelpen was geweldig!!!

Na jaren lopen kwam ik de topper Maurits tegen. Een triatleet die wel heel veel trainde. Bij mij stond alles op een laag pitje. Hij liep zomaar een rondje van 60 km…en ik kon hem fietsend niet bijhouden.

Dan een gezinnetje…En op een mooie kerstdag pakte ik weer mijn schoenen. Even een stukje lopen. De 3,5km  zonder training werd afgerond met een griepje.
Wel blijven trainen, altijd mooi. Lopen van Delft naar Hoek van Holland. Met de trein terug.
Of lopen naar Rotterdam en dan de Schie doorzwemmend met de schoenen in de lucht!

Verhuizen naar Onstwedde in 2008. Wennen… Maar er was een hardloopclub. Al snel kon ik meedoen. In korte tijd was ik ook trainster daar. Mijn hardloopcarrière verliep ook voorspoedig. Diverse wedstrijden verdienden een eerste of tweede plek.


Westerwoldse Bosloop 2014: 2e op de 10 K in 46:32

De wedstrijden in Duitsland en Frankrijk waren leuker , meer afwisseling en sfeer.
Na wat strubbelingen met de hardloopclub Onstwedde ben ik daar gestopt. De meningen waren te verdeeld. Onstwedde was duidelijk: Het is onze club!!! Geen anderen dan wij.

Ik ben weer voor mezelf aan het trainen. Ik geniet van de omgeving! Soms denk ik het gaat lekker…..eh..misschien weer eens een wedstrijd? Mijn zieke heeft mij wel geleerd rust te nemen! 

Maar ja lopen is mijn lust en mijn leven!!
Want wat is mooier?