zondag 22 januari 2017

Aankondiging: FS Hondsrugcross in Emmen op zaterdag 28 januari 2017

Zaterdagmiddag 28 januari 2017 organiseert de atletiekvereniging De Sperwers in Emmen de FS Hondsrugcross. De wedstrijden voor de jeugd en VB-atleten gaan over 1 en 2 km, voor de A/B junioren en senioren zijn de afstanden 4 en 8 km. Het mooie en uitdagende parcours is uitgezet in de Emmerdennen.

Op 4 februari 2013 schreef ik in mijn Hardloopcolumn (66) "Wat mij de laatste weken opviel...." het volgende over de cross:

Enkele dagen later, op zaterdagmiddag 26 januari, wordt in mijn achtertuin in Emmen de "Hondsrugcross" gehouden. De organiserende vereniging "De Sperwers"  heeft weer een schitterend parcours uitgezet in de Emmerdennen. Het gehele besneeuwde bos ziet er sprookjesachtig uit. De cross is loodzwaar, temeer omdat de hoogste zandheuvel van Emmen in het parcours is opgenomen. Zelf wil ik deze cross (vanwege mijn zich langzaam herstellende blessure) nog niet lopen. Op mijn mountainbike ga ik er heen en maak een honderdtal foto's. Voorafgaande aan deze wedstrijden zijn er volgens de aankondiging crossen over 1 en 2 kilometer voor jeugd en G-atleten. Een redelijk aantal G-atleten is dan ook aanwezig en ook zij genieten van deze mooie cross. Een pluim voor de organiserende vereniging voor de in mijn ogen "opvallende" aankondiging, waarin zij ook specifiek G-atleten voor deze wedstrijd uitnodigen.

Voor meer info:  klik hier
Voor foto's van de cross in 2013: klik hier