zondag 22 mei 2016

Weekend 20/22 mei 2016: Balkbrug en Bornerbroek....

Dit weekend liep ik 2 wedstrijden, namelijk in Balkbrug en Bornerbroek.

Balkbrug: Speaker Henk Borgmeijer met top-loopster Astrid van Velden uit Hardenberg
Balkbrug 20 mei 2016
De Bouwbedrijf Beverwijkloop in Balkbrug op vrijdagavond ging over 3 en 4 EM. Ik nam deel aan de kortste afstand, de 3 EM oftewel 4.820 meter. Volgens speaker Henk Borgmeijer was de luchtvochtigheid 80 % en dat kon je wel merken. Toch liep ik een aardige tijd 28:19 min. Omgerekend naar de 5 K zou dit een tijd opleveren van ongeveer 29:20 en zo snel ben ik dit jaar nog niet geweest. De 28-ers en misschien de 27-ers zijn dit jaar nog wel haalbaar.

Voor de start in Bornerbroek

Bornerbroek 21`mei 2016
Zaterdagmiddag laat kwam in bij de Brooklandrun in Bornerbroek aan de start van de 5 K, Een prachtige loop op een niet te snel parcours. Over 2 boerenerven (1 met muziek) , door een weiland en grote gedeelten onverhard. Het ging niet zo best, het was warm en ik had wat last van mijn knie. Op de helft leek het erop dat ik onder de 30 min zou kunnen finishen, maar dat was te hoog gegrepen. 31:24 was mijn eindtijd, een mooie trainingstijd laten we maar zeggen.