maandag 2 mei 2016

Peru (6) Cuzco- Sacred Valley


Het is maandagmorgen half tien, in Nederland half vijf in de middag. Gisteren zijn we een lange dag met een privé-gids naar de Sacred Valley geweest, zo'n twee uur rijden van Cuzco. Een fantastische dag die duurde van 8 uur 's-morgens tot 5 uur 's-middags. We bezochten een textielweverij, een lokale markt, een zoutmijn en Inca-ruïnes. Tevens woonden we een demonstratie bij van het bereiden van Chicha, een soort bier, en natuurlijk mochten we dat ook proeven......! Het zijn zeer vermoeiende lange, maar hele mooie dagen hier.


Over het hardlopen gesproken.De week voor mijn vertrek naar Peru heb ik niet getraind. Het spreekt voor zich dat ik deze twee weken in Peru ook niets doe. Daarvoor wil en kan ik geen tijd vrij maken, laat staan dat het gezond is op zo'n hoogte (3400 meter) om te gaan trainen. Toch denk ik dat ik qua conditie weinig achteruit zal gaan. Het is hier namelijk de gehele dag lopen, klimmen en dergelijke. Ik heb de indruk dat er ook al een paar pondjes af zijn en dat is natuurlijk niet verkeerd.......Na de vakantie maar eens zien waartoe dit gaat leiden.
Op internet heb ik de uitslagen gezien van de Altstadtlauf in Haselünne, meetellend voor de El-cup 2016. Na deze 2e wedstrijd voor de Cup sta ik in het klassement van de M-65 lopers nog steeds tweede achter Frans Scheuneman. 22 mei in Lingen is de derde wedstrijd voor de El-cup. Hopelijk zijn Burkhard Swara  uit Versen en Wilhelm Bültel uit Emsdetten er dan ook bij.

Tot zover mijn verhaal. Morgenvroeg gaan we met een busreis naar Puno, een reis die een dag in beslag neemt. Onderweg gaan we diverse dingen bezichtigen, ik verheug mij erop......