maandag 30 maart 2015

Ondanks regen, wind en modder....een mooie Drielandenloop in Losser

Op weg naar de finish na bijna 14 km

Het regende niet hard, maar wel continu, het waaide en op de onverharde paden lag veel water en modder en toch.... Het was weer een mooie Drielandenloop gisteren in Losser. De 5, 10, 15 en 25 km stonden op het programma. Wat minder deelnemers dan vorig jaar, maar toen was het ook heel mooi weer en nu was dat, zoals reeds beschreven, het tegenovergestelde.
Met het oog op de halve marathon in Ierland over twee weken startte ik op de 15 km. Mijn bedoeling was een tempo van 7 min. per km te lopen, wat zou resulteren in een eindtijd van 1:45:00. Het is een tempo, dat ik over 2 weken op het heuvelachtige parcours in de Connemara ook probeer te lopen. Al vroeg in de wedstrijd stapte ik echter over op een tempo van 6:30 per km en met dat tempo had ik geen problemen. Na 5- km tijden van 31:35, 32:05 en 31:57 kwam ik in 1:36:02 door de finish en met die tijd was ik zeer tevreden!