zaterdag 3 mei 2014

USA (Washington) -15

Onze laatste volledige dag in Washington. Op dit moment wordt het donker, het is vrijdagavond kwart over acht, in Nederland zes uur later, kwart over twee 's-nachts dus.
Vanmorgen hebben we de metro genomen naar Arlington National Cemetery. Een enorm grote begraafplaats, waar we ondermeer het graf van de in begin zestiger jaren van de vorige eeuw vermoorde president J.F. Kennedy, zijn vrouw Jacky en zijn broers Robert en Edward hebben bezocht. Het was er enorm druk. We zijn ongeveer 2 uur op de begraafplaats geweest en zijn toen richting " The Mall" gelopen. Daar hebben we diverse "Memorials" bekeken, de "Vietnam Memorial", de "Abraham Lincoln Memorial", de "Korean War Memorial", de "Maarten Luther King Jr. Memorial"  en de "Second World War Memorial". Er zijn er nog meer, maar gezien het warme weer, de loopafstand en de vermoeidheid hebben we daar van af gezien.

Op de terugweg over een lange brug van de begraafplaats naar de Memorials heb ik heel veel hardlopers gezien, die aan het trainen waren. Ik heb er nog foto's van gemaakt. Het was daar bij het water wat koeler en dus is het niet verwonderlijk dat lopen daar met dit weer aantrekkelijker is. Ik kan niet zeggen dat, hen bezig ziende, ik enorm veel zin heb om weer te trainen. Dat komt ongetwijfeld thuis wel weer en dan na niet al te lange tijd weer een mooie halve lopen, dat lijkt mij wel wat!

Morgenmiddag om een uur of twee (8 uur 's-avonds Nederlandse tijd) vertrekken we van hier naar Philadelphia (een uur vliegen) . Tussen  zes en zeven uur 's-avonds vliegen we daarna van Philadelphia naar Amsterdam waar we tussen acht en negen uur  zondagmorgen (Nederlandse tijd) zullen aankomen.

Vanuit Nederland zal ik de komende dagen de USA-serie samenvatten en afsluiten. Voor de laatste keer uit Washington, goodbye.