zondag 27 april 2014

USA (Nashville) -9

Het was enorm zwaar, de halve marathon van Nashville. De start was om zeven uur 's-morgens. Het was een "wave-start". Ik was ingedeeld in "Corral 24" en kon starten om omstreeks 7:40 uur. Waarschijnlijk vanwege de weersomstandigheden is de start van de marathon en halve marathon zo vroeg. In de loop van de race bleek, dat de temperatuur snel opliep en na twee uur was het dan ook zo'n 20 à 25 graden Celcius. Er was van het parcours geen meter vlak en dat had tot gevolg dat het een halve werd van lopen en wandelen. De hoogteverschillen waren niet mis. Enkele jaren geleden heb ik eens in Borgholzhausen (D) een halve marathon gelopen in 2:34 op een heel moeilijk parcours. Het parcours van vandaag was aanzienlijk zwaarder. Het was constant omhoog en naar beneden met daarbij nog de hitte. Ik finishte in een tijd van 2:50:33 en was daarmee zeer tevreden. In mijn leeftijdsklasse M65-69  bereikte ik een 64e plaats van de 114 deelnemers.
Over deelnemers gesproken. In totaal waren er meer dan 30.000 op de marathon, halve marathon en de 5 kilometer. Het was een groot gebeuren hier in Nashville, ik ben blij dat ik deelgenomen heb, ik ben moe, heb een fantastische medaille  gekregen voor mijn prestatie, kortom: het was de moeite waard!!

Morgenvroeg vertrekken we even na 10 uur vanuit Nashville met het vliegtuig naar Washington DC. Het is een vlucht van 2 uur, daarna halen we onze huurauto op en rijden naar Gettysburg. Voor meer informatie over Gettysburg verwijs ik naar de site van Harmke   www.reizenenfotos.nl. (Bestemmingen-Amerika).

Vanuit Nashville, waar het momenteel (zeven uur in de avond) nog behoorlijk warm is, groet ik jullie.
Tot de volgende aflevering.