zaterdag 26 april 2014

USA (Nashville) -8

Het is vrijdagavond kwart voor acht, in Nederland is het 7 uur later, kwart voor drie 's-nachts dus. We hebben net gegeten, chicken wings en een salade. Het smaakte prima.
Vandaag zijn we in het centrum van Nashville geweest, "Downtown" zoals de Amerikanen dat noemen.  We waren in de "Country Music Hall of Fame", het "Johnny Cash Museum" en de legendarische RCA- studio's. Veel sterren namen hier hun platen op, Elvis Presley, Roy Orbison, Dolly Parton, The  Everly Brothers enzovoort. In de RCA- studio's zijn 35.000 platen opgenomen, 1.000 ervan werden een tophit. Elvis stond vanaf 1953 tot en met 1977 onder contract bij RCA. In 1977 werden de RCA -studio 's gesloten.

Ik heb vanmiddag in Downtown Nashville ook mijn startnummer voor de wedstrijd van morgen gehaald. Er was natuurlijk ook een beurs en wat voor een !! Enorm groot met heel veel kleding en andere hardloop-hebbedingen. Uiteraard heb ik wat loopkleding gekocht, het is weer iets anders en je komt niet elk jaar in Amerika.
In Downtown  Nashville, waar de start van de wedstrijd morgenvroeg is, en bij ons busritje naar de RCA -studio's heb ik gezien welke hoogteverschillen er in de halve en hele marathon zijn en het lood zonk me daarbij al in de schoenen. In Nederland had ik mij voorgenomen rustig te lopen, waarbij ik in mijn achterhoofd toch een tijd binnen de 2:30 had en wellicht een plaats in het "linkerrijtje" van de naar schatting bijna 100 lopers in mijn leeftijdsklasse M 65-69. Nu denk ik alleen maar aan het uitlopen van de halve marathon (waar ik eigenlijk niet genoeg voor getraind heb). Vorig jaar kwamen de laatsten op de halve na ruim 4 uur binnen, ik hoop dat mijn lot dat bespaard blijft. Een tijd rond de 3 uur zou al mooi zijn. De wedstrijd begint al om 7 uur in de morgen (Nederland 2 uur in de middag). Het is een "wave-start", wat inhoudt dat ik om ongeveer half acht/acht uur zal starten. We vertrekken om half zes met de "shuttle" van ons hotel naar de start, dus moet ik mijn verhaal nu niet te lang maken, omdat ik ook nog moet slapen. De temperatuur zal in het begin laag zijn, maar zal in de loop van de race naar verwachting stijgen naar ruim 20 graden om 10 uur en daarna naar 28 à 30 graden. De hemel zal wolkenloos zijn, de zon heeft dus vrij spel.

Enkele vrienden en bekenden hebben mij per E-mail succes toegewenst via een E-mail. Mijn dank daarvoor.

Ik sluit dit bericht nu af met  het doen van de hartelijke groeten uit  Nashville, Tennessee. Tot de volgende keer na de wedstrijd van morgen.