donderdag 8 maart 2012

Hardloopcolumn (24)



"It's now or never"

Deze week was ik in Ahoy Rotterdam bij een uitvoering van "Elvis in Concert". In een show zong de legendarische "King" Elvis Presley vanaf een scherm en werd live begeleid door muzikanten van zijn oorspronkelijke band en een orkest. Het was een fantastisch gebeuren en de opzet om een zo echt mogelijke weergave te geven van een Elvis Presley-concert was meer dan geslaagd.
U vraagt zich af wat dit te maken heeft met het hardlopen en waarom ik in mijn hardloopcolumn hier melding van maak. Welnu, eind dit jaar ga ik een paar weken naar Amerika en bezoek daar enkele dagen Memphis, Tennessee. Ik zal naar Graceland gaan, daar waar Elvis gewoond heeft, zijn graf bezoeken en veel van zijn muziek gaan genieten. Daarbij ga ik nog eens een paar keer overnachten in het legendarische "Heartbreak Hotel", het hotel dat gelegen is tegenover Graceland. Een vakantie zonder hardlopen is voor mij onmogelijk en daarom zal ik in Memphis deelnemen aan de halve marathon, de St.Jude Memphis marathon. De route gaat door Memphis langs vele bezienswaardigheden, het "Elvis Statue" bij Beale Street, het "National Civil Rights Museum", de "Mississippi River" en niet te vergeten de "Sun Studio" waar Elvis zijn eerste grammofoonplaat en vele andere bekende artiesten platen hebben opgenomen, zoals Roy Orbison, Johny Cash en U2. Hoewel je door heel langzaam te lopen méér van het mooie Memphis ziet, zal ik toch proberen in deze halve marathon (waaraan in 2011 bijna 7.000 atleten deelnamen) een hele goede tijd te lopen en trachten op het podium (eerste drie) van de klasse M 65 te komen. Dat zal beslist een hele opgave worden, maar ik zal mij laten motiveren door één van de liedjes van Elvis "It's now or never".