zaterdag 19 november 2011

Den Alerdinckloop Laag Zuthem


Na 47 jaar was ik vanmiddag weer terug bij Havezate Den Alerdinck in Laag Zuthem/ Heino. In 1964 ben ik daar met een werkweek van de toenmalige R.H.B.S. uit Ter Apel geweest. Ik wist mij nog te herinneren dat het daar mooi was en dat is nog steeds zo. Bij Den Alerdinck was de eerste cross van het seizoen 2011-2012 van het Sallands Cross Circuit.

Ik heb deelgenomen aan de cross over 10 kilometer; 2 rondjes van 5 kilometer over onverharde (bos) paden over het Landgoed De Colckhof en Den Alerdinck. Op de 10 km stonden niet minder dan 193 lopers aan de start. Door de goede organsatie, de uitstekende weersomstandigheden en het fantastische parcours was het een van de mooiste crossen die ik gelopen heb. Na een tussentijd op de 5 km van 27:08 had ik enig verval op de tweede 5 km (28:10) en eindigde derhalve in een totaaltijd van 55:18. In de aankondiging was vermeld dat elke deelnemer een mooie bruikbare verrassing zou krijgen. Nou, dat was ook zo. Een appel en een flesje appelsap, mooi verpakt! Ik vond dat uitstekend bedacht van de organisatie! Maar al te vaak krijg je een "prul-ding".