donderdag 12 februari 2015

Op bezoek bij de DFW-runners......

Gene Vincent Marathon © DFW Runners

Het was op 24 juni 2012 dat ik mijn laatste wedstrijd, georganiseerd door de DFW-runners, liep. Tijdens de heel mooie Dorkwerdersluis Marathon in Groningen liep ik 20 km in een tijd van 2:15:49. 12 lopers liepen toen die marathon, 7 liepen een kortere afstand. Na deze wedstrijd kreeg ik te kampen met blessures, bezocht in 2012 nog wel de Adriaan Tripbos Marathon als "fotograaf" en De Tjasker Molen Marathon, waar ik een heel korte afstand liep en ook wat foto's maakte. Van diverse lopen van de DFW-runners schreef ik een "Wedstrijdcommentaar", die in de linkerkolom van deze site zijn opgenomen.

Gisteren reed ik rond het middaguur in de buurt van Groningen en besloot even een kijkje te gaan nemen in Eelde-Paterswolde, waar de DFW-runners een kleinschalige marathon hadden uitgeschreven, de Gene Vincent Marathon. De start was om 11 uur geweest en op het parcours liepen 15 deelnemers. Het was een weerzien met enkele lopers en organisatoren, Ronald Kwint, Sjoerd Slaaf, Johann Spieker, Ineke Scheffer, Bennie de Vries, Jan Scheffer en anderen. Het "lopend buffet" was iets kleiner dan in het verleden (vanwege de kleinschalige marathon), maar er was meer dan voldoende om de lopers optimaal te verzorgen. Over het parcours kan ik niet oordelen, wel was de start en finish in een mooie bosrijke omgeving.

Het deed me goed weer eens bij de DFW-runners te zijn, al was het vanwege  mijn werkzaamheden maar van korte duur. Ik ben dan ook zeker van plan nog één of meerdere keren deel te nemen aan door hen te organiseren wedstrijden.