zaterdag 7 februari 2015

De afgelopen week..... 1 februari tot en met 7 februari 2015

Een prima week......

Het was een  prima week! Ik liep weliswaar geen wedstrijden, maar trainde toch bijna 40 K en dat is voor mijn doen niet mis. De week begon wat teleurstellend. Zondagmorgen voelde ik me niet geheel fit en ik besloot niet naar de Midwintermarathon in Apeldoorn te gaan, waar ik 10 EM zou gaan lopen. 's Middags werd het beter en liep ik een duurloop in Emmen van 12,3 K. Na de trainingen op maandag (7K cross) en donderdag (4,8 K in 30 minuten) liep ik vandaag 15 K in Emmen. De bedoeling was vanmorgen deel te nemen aan de Rotstergaastloop in Heerenveen (15 K), maar de weersverwachtigingen waren van dien aard, dat ik daarvan afzag. Zoals gezegd, 15 K vanmiddag in Emmen, opgedeeld in 3x 5 K met na de eerste 5 K 2 min rust en na 10 K 2 min rust. Ik had me voorgenomen een tempo te lopen van 7 min per K, maar het werd iets sneller. Eerste 5 K in 33.30, daarna 32:30 en tot slot 31:30, een netto-tijd in totaal van 1:37:30.
Tot slot nog het allerlaatste nieuws:  na de Connemara halve marathon in april aan de westkust van Ierland, de Rock en Roll halve marathon in Liverpool in juni heb ik me vandaag aangemeld voor de Rock en Roll halve marathon in Dublin begin augustus. Leuke wedstrijden om naar uit te zien en een goede motivatie om er de volgende week weer goed tegenaan te gaan.....