vrijdag 3 augustus 2018

Achillespeesblessure.........

Door een achillespeesblessure ben ik momenteel niet in staat te trainen of wedstrijden te lopen. De hitte nodigt daar trouwens ook niet tot uit....., alhoewel het 's-morgens heel vroeg nog wel gaat! Vandaag twee weken geleden was de Citylauf in Haren. Daaraan zou ik deelnemen, aangezien het ook een voor mij belangrijke wedstrijd voor de EL-Cup was. Het was me echter veel te warm (ik loop liever niet bij temperaturen boven de 25 Graden C.) en ik verscheen niet aan de start. De morgen erna liep ik vroeg in de ochtend 6,4 Km (4 EM) in training en realiseerde de beste tijd dit jaar op die afstand. Twee dagen later (maandagmorgen) trainde ik 's-morgens om 6 uur en kreeg na bijna 2 km last van mijn achillespees.

Inmiddels ben ik vier bezoeken aan de fysiotherapeut verder en heb nog niet weer getraind. Zoals het er nu uitziet kan ik volgende week in Spelle (DE) niet lopen en kan ik mijn klassement voor de EL-Cup waarschijnlijk wel vergeten! Jammer, maar het is niet anders!

De 10 km in Tallinn (EE) staat voor 8 september op mijn programma (ben al ingeschreven). Hopelijk is mijn blessure dan genezen.
Saillant detail: 10 jaar geleden (augustus 2008) had ik ook een lichte achillespeesblessure. Ik liep toen op 23 augustus met die blessure nog de halve marathon van Reykjavik (IS). Er is dus nog hoop voor mijn deelname in Talinn........