donderdag 5 juli 2018

Nieuwsbrief Hardloper Gerrit online (36)

Wij zijn weer twee weken verder, tijd voor de 36e nieuwsbrief.

Eerste 10 km-wedstrijd dit jaar....
In de afgelopen periode heb ik mijn eerste wedstrijd over 10 km dit jaar gelopen. Ruim 3 jaar geleden was de laatste in Hattem. Tijdens de marathon van Löningen (DE) liep ik op 23 juni een tijd onder de 1:05:00 , namelijk 1:04:45. Met deze tijd was ik tevreden, maar dat het nog aanzienlijk sneller kan dit jaar, lijdt geen twijfel. Het halen van mijn streeftijd van 1:03:00 voor dit jaar moet geen probleem zijn.

Trainingen
Gemiddeld loop ik momenteel 3 maal in de week. De afstanden van de trainingen worden weer iets langer omdat ik mij moet geen voorbereiden op mooie wedstrijden die voor mij op de agenda staan. Met warm weer, zoals momenteel, train ik meestal in de vroege ochtenduren, zaterdag- en zondagmorgen.

Wedstrijdagenda
Zoals reeds eerder in de nieuwsbrieven vermeld staan er voor mij mooie wedstrijden (denk ik) op het programma. In september loop ik een 10 km-wedstrijd in Tallinn (Estland) en in oktober eenzelfde afstand in de hoofdstad van Bulgarije (Sofia). Zeer waarschijnlijk komt daar een 10 km in Ijsland bij. Eind mei 2019 ga ik daar voor de tweede maal naar toe en in de periode dat ik in Noord-Ijsland ben wordt daar de marathon van Myvatn gehouden, met tevens een 10 km-wedstrijd. Komende weken/ maanden zal ik ongetwijfeld nog enkele wedstrijden lopen.

EL-Cup
Op 20 juli wordt de Citylauf in Haren (DE) gehouden, tevens de 4e wedstrijd voor de EL-Cup. In het klassement van de 5 km sta ik momenteel in de M 70-klasse op de tweede plaats achter Burkhard Swara. Het tijdsverschil in in Haren misschien te overbruggen, mits het niet te warm is. Afwachten....!

Een hardloopbericht van....Ein Laufbericht von....
In deze rubriek van mijn blog is op 1 juli het artikel "I don't do that", geschreven door Lies Dijck uit Emmer-Compascuum, verschenen. In het artikel beschrijft zij haar passie voor reizen, fietsen en hardlopen. Wie het volgende bericht, dat per 1 augustus a.s. zal verschijnen, schrijft, is op dit moment nog niet bekend.

Tot de volgende keer.