zondag 24 juni 2018

Tijdens de Hasetal Marathon in Löningen: een "nieuwe start" op de 10 km.......

In november 2000 ben ik met hardlopen begonnen. Op 18 februari 2001 liep ik mijn eerste 10 km-wedstrijd in Wildervank in een tijd van 1:05:05. Vele wedstrijden volgden, 10 km, halve marathons, 5 marathons etc. Door blessures (artrose in de linkerknie en rechtervoet) heb ik de laatste 3 jaren alleen maar korte afstanden ( 5 km, 4 EM) gelopen. Mijn laatste 10 km dateerde van eind april 2015 (Hattem).

Tijdens de Hasetal Marathon in Löningen (DE) heb ik gisteren "een nieuwe start" op de 10 km gemaakt. Ik had me voorgenomen rustig te lopen in een tempo van 6:30 min per km. Na 9 km zat ik exact op 6:30 gemiddeld en kon in de laatste km nog wat versnellen. Mijn eindtijd: 1:04:45, 20 seconden sneller dan bij mijn eerste start op deze afstand in februari 2001.

Aan het begin van dit jaar heb ik mij enkele doelen gesteld. Het doel op de 10 km is 1:03:00 en ik denk dat die tijd zonder meer binnenkort te realiseren is.

Het was weer een prachtig evenement in Löningen. Goed loopweer, heel veel sfeer en deelnemers en een perfecte organisatie! Van mijn vereniging "Lauffreunde Emsland" waren er ook weer veel loopvrienden. Voor de wedstrijden werd er een foto van ons gemaakt (zie hieronder).