woensdag 20 juni 2018

Nieuwsbrief Hardloper Gerrit online (35)

De laatste nieuwsbrief dateert van 31 mei 2018.

Na terugkeer van de vakantie heb ik weer wat intensiever getraind. Afgelopen zaterdag liep ik een wedstrijd over 5 km in Hoornsterzwaag. Met mijn tijd van 29:53 was ik tevreden en ik denk dat het in de komende maanden nog wel wat sneller kan. Eigenlijk zou ik zondag jl. in Waterloo (België) lopen, maar op het laatste moment heb ik daarvan afgezien.

Zaterdag a.s. loop ik mijn eerste 10-km wedstrijd sinds ruim 3 jaar. Door de problemen met mijn knie heb ik de laatste jaren vrijwel uitsluitend wedstrijden over 5 km gelopen. In Löningen (Duitsland) moet het zaterdagmiddag gebeuren tijdens de Hasetal Marathon. Met een tijd onder de 1:05:00 zal ik vooralsnog tevreden zijn. Daarna zal ik die tijd verder moeten verbeteren, want...... ik sta nog ingeschreven voor een paar mooie 10 km-wedstrijden. In september a.s. zal ik in Tallinn (Estland) de 10 km lopen en in oktober staat voor mij een 10 km-wedstrijd in Sofia (Bulgarije) op het programma. Mooie vooruitzichten derhalve.

Begin juni is het hardloopbericht van Tina Giesen uit Meppen op deze blog verschenen. Een mooi verhaal over een marathon in een geweldige stad! Voor de maand juli a.s. zal Lies Dijck uit Emmer-Compascuum een verhaal schrijven. In februari 2015 schreef zij ook al een artikel: "Waarom ik (hard)loop". Zie hiervoor de linkerkolom van deze blog.

Tot de volgende nieuwsbrief en eventueel tot ziens in Löningen!