maandag 28 mei 2018

Nieuwsbrief Hardloper Gerrit online (33)

Het in maandagavond en ik zit op het balkon van mijn vakantiewoning in Obertsdorf. Vandaag heb ik niet getraind, wel een lange wandeling van 12 km door de bergen gemaakt. We zijn hier vaker geweest en het is hier een fantastisch wandelgebied.


Gisteren heb ik een hardloopbrochure uit een sportwinkel meegenomen,waarin 82 "Laufverantstaltungen" im Algäu und "Drumherum" zijn opgenomen. Ook Triathlon-veranstaltungen zijn er in opgenomen.
Zo las ik bijvoorbeeld dat ruim twee weken geleden (ik wist al geruime tijd dat deze loop er was) in Obertsdorf de 19. Gebirgstälerlauf is gehouden. De afstanden bij deze mooie Panoramaloop zijn de halve marathon en de 5 km. Vandaag kwam ik tijdens de wandeling nog enkele bordjes tegen die de route aangaven (zie foto's). Helaas kon ik mijn vakantie niet anders plannen, ik had graag aan de 5-kmloop deelgenomen.



Gisteren zijn we met de Bergbahn (gondel) vanuit Obertsdorf naar de  top van de Nebelhorn geweest.  De berg is 2.220 meter hoog. Op 1 juli a.s. is in Oberstdorf de 19.Internationaler Nebelhorn Berglauf. De start is in het centrum van Obertsdorf dat op een hoogte ligt van 815 meter. Over een afstand van 10,5 km wordt het hoogteverschil van 1.405 meter overbrugd. De wedstrijd wordt tot de hoogste en moeilijkste sportevenementen in heel Duitsland gerekend. Naar verwachting zullen ongeveer 300 lopers deelnemen. Uiteraard is een goede conditie verplicht.

In de brochure staan nog veel meer prachtige lopen. Het is mooi om te zien in welke prachtige omgeving de lopen plaatsvinden!

Tot de volgende nieuwsbrief!