zondag 27 mei 2018

Nieuwsbrief Hardloper Gerrit online (32)

We zijn weer eer paar dagen verder en de 32e nieuwsbrief gaat online.

Na een week vakantie in Mittenwald ben ik nu in Oberstdorf. Vorige week heb ik tweemaal getraind, vandaag voor de eerste maal deze week een korte training van 4,2 km in Oberstdorf.  Daarnaast wandel ik bijna elke dag in de bergen en op de "Wiesen" . In totaal per dag zo'n 10 a 15 km.

In Lingen werd vandaag de "Citylauf Lingen" gehouden. Via internet heb ik begrepen dat het er erg warm was. De Citylauf in Lingen was ook de tweede wedstrijd voor de El-Cup. In mijn klasse (M-70) behaalde Burkhard Swara uit Meppen met een tijd van 31:19 de tweede plaats op de 5 km. Daarmede nam hij de eerste plaats in het totaalklassement van mij over. De voorsprong van Burkhard op mij is nu 22 seconden en ik weet dus wat dat betekent.......extra trainen, dus ook morgenvroeg weer in Oberstdorf!!! De eerstvolgende wedstrijd voor de El-Cup is in juli in Haren, daarna volgen nog wedstrijden in Spelle, Salzbergen en Meppen.