donderdag 24 mei 2018

Nieuwsbrief Hardloper Gerrit online (31)


Het is al een hele poos geleden dat ik een nieuwsbrief schreef. Ik ben momenteel op vakantie in Zuid-Duitsland, in Mittenwald. Zaterdag ga ik naar Oberstdorf en daar zal ik nog een week zijn.
Van wedstrijdlopen komt momenteel niets, aangezien er in deze omgeving in deze periode vrijwel geen wedstrijden voor mij zijn. Om een beetje in vorm te blijven train ik af en toe, deze week tot nu toe tweemaal. Ook volgende week in Oberstdorf ben ik van plan enkele malen te gaan trainen.

Zondag wordt in Lingen de Citylauf gehouden, meetellend voor de EL-Cup. Mijn eerste plaats in de M-70 klasse kan ik helaas niet verdedigen. Wellicht wordt ik van de eerste plaats verdrongen door Burkhard Swara uit Meppen. Na de wedstrijd in Lingen krijg ik echter nog enkele mogelijkheden om mij te revancheren.

Ondertussen ga ik mij in de training meer focussen op de 10 km. Op 10 juni zal ik in Deventer mijn eerste wedstrijd, na ruim 3 jaar, over deze afstand lopen. Daarna loop ik op 17 juni in het Belgische Waterloo een trail over 8 km. In september en oktober loop ik tijdens de marathon in Tallinn (Estland) en Sofia (Bulgarije) eveneens een 10 km. Ik verheug mij zeer op deze wedstrijden!

De groeten uit Mittenwald  en tot de volgende Nieuwsbrief!