maandag 19 maart 2018

Nieuwsbrief Hardloper Gerrit online (29)

Hi5Club Coevorden
Groot nieuws kwam er afgelopen week van het gehouden Sportgala Drenthe.
De Hi5Club uit Coevorden, een hardloopgroep voor mensen met een verstandelijke beperking, heeft de Rabobank Publieksprijs gewonnen. Een uitstekende prestatie van deze "Leukste en actiefste club van Drenthe". Op deze blog is er deze week in de rubriek "Eruit gelicht"  reeds aandacht besteed.

Trainingen
Diverse trainingen werkte ik de afgelopen week af, waaronder enkele intervaltrainingen in het Noordbargerbos (totale afstand elke keer 5 km) met de hond Liam. Vandaag was het iets zwaarder, na de intervaltraining met Liam, wederom 5 km in het Noordbargerbos, liep ik nog een duurloopje van 4,5 km.

Lenteloop Emmen
Afgelopen zaterdag nam ik deel aan de Lenteloop in Emmen. Het was eerst de bedoeling dat ik 's-morgens in Wapenveld bij de Kruidenloop zou starten, maar vanwege de slechte weersomstandigheden heb ik daarvan afgezien.
Tijdens de Lenteloop in Emmen was het 's-middags ook erg koud, voornamelijk veroorzaakt door de ijzige wind. Het was dan ook een zware loop, met name de 10 km.

Finish op de atletiekbaan van De Sperwers

Op de 5 km behaalde ik in de H 40-klasse met een tijd van 30:37 de 15e plaats van de 24 deelnemers.
Goede prestaties werden in deze klasse behaald door Heinz Stroeve uit Emlichheim (DE) en Gerd Stroeve uit Emlichheim (DE). Heinz werd derde in 21:32 en Gerd 4e in 22:46. Ook de tijd van Jans Jagt uit Klazienaveen was prima 27:45. Karst Schonewille uit Klazienaveen noteerde 31:03.
Eline Glas uit Emmen, uitkomend voor HAC'63 uit Hoogeveen, won de 10 km bij de dames senioren in 37:38.
Gerold Nijhoff uit Veldhausen (DE) werd tweede op de 10 km in de klasse H 40  in 37:10. Richard Buls uit Sleen finishte in 42:11, Bert ten Hoff van Runners Stadskanaal in 54:17 en Frans Suelmann uit Klazienaveen in 1:03:46.

Wedstrijden komend weekend
Voor de wedstrijden in het komend weekend, bijv. de Lenteloop in Leek, de avondloop (met verlichting)  in Winschoten, de Viaductenloop in Zuidwolde etc. zie de diverse hardloopkalenders.
Ik ben van plan zaterdagmiddag deel te nemen aan De Gaanzenloop over 5,5 km in Gelselaar (gelegen op de grens van Overijssel en Gelderland).

Tot de volgende week!