maandag 8 januari 2018

Nieuwsbrief Hardloper Gerrit online (20)

Na de eerste nieuwsbrief op Nieuwjaarsdag, de tweede een week later.

Het gaat goed.....
Het gaat goed momenteel met mijn hardlopen. Ik trainde nog niet veel, maar voel me goed en ben weer een beetje fanatieker geworden. Hopelijk blijft dat zo en krijg ik niet teveel last van de slijtage aan mijn linkerknie!

Wedstrijden
Afgelopen zaterdag liep ik mijn eerste wedstrijd van 2018. Het was de Snertloop in Nieuwleusen, een wedstrijd waaraan ik al eens had deelgenomen, dus qua route was het niets nieuws. In tegenstelling tot de laatste wedstrijden was het parcours vrijwel geheel verhard en dat had ook zijn invloed op mijn tijd. Mijn doelstelling voor dit jaar is 29:50 minuten op de 5 K en die tijd moet ik wellicht binnenkort al naar beneden bijstellen omdat ik op de exacte 5 K in Nieuwleusen 30:38 liep. Na een eerste kilometer in 6:14 minuten volgden 3 kilometers van elk 6:08 minuten, waarna ik de laatste kilometer in precies 6 minuten liep.
A.s. zaterdag zal ik misschien een wedstrijd lopen (of een trainingsloop van 6,4 K) en zondag zal ik aan de start verschijnen van de 9e crossloop van het Sallands Cross Circuit. Deze crossloop wordt in Broekland gehouden. Ik zal daar wederom een 5 K lopen.

Trainingen
Zoals reeds vermeld heb ik nog niet veel getraind dit jaar. Wel liep ik vandaag een duurloop in Emmen van 10 K. Dat was mijn tweede 10 K in een jaar tijd. Vorig jaar liep éénmaal een 10 K in training, namelijk op 13 september. In de komende weken zal ik wat meer op de 10 K moeten trainen, daar ik mij heb ingeschreven voor de Blaauwbekmarathon in Oostwold begin februari. Ik zal daar in de Blauwe Stad een kwartmarathon (10,55 K) gaan lopen.

Een hardloopbericht van/Ein Laufbericht von........
Hans Banus uit Stadskanaal schreef voor januari 2018 een mooi verhaal over de Jungfrau Marathon, waaraan hij reeds vele malen heeft deelgenomen. Edu Küpker uit Emsbühren (DE) schrijft een artikel voor februari 2018. Daar zijn de afgelopen week Jan Prummel uit Stadskanaal  (maart) en Frank Gerdelmann uit Haren (DE) (april) bijgekomen. Tina Giesen uit Meppen (DE) schrijft iets voor de maand juni. De rubriek is nu bijna 4 jaar online en het is prettig dat loopenthousiasten die ik benader, direct hun medewerking toezeggen!

Ik wens iedereen veel loopplezier de komende tijd en tot nieuwsbrief 21!