maandag 27 november 2017

Nieuwsbrief Hardloper Gerrit online (15)

Na ruim een maand dan eindelijk weer eens een nieuwsbrief.

Trainingen en wedstrijden
Als voorbereiding op de wedstrijden van het Sallands Cross Circuit nam ik op 5 november deel aan de Hondsrug Forest Run in Emmen. Alhoewel ik met mijn tijd op deze cross zeer tevreden was, liep het toch niet goed af. Een verkeerde beweging bij een modderpoel was er de oorzaak van dat ik weer behoorlijk last had van mijn knie kreeg. Daardoor moest ik de eerste wedstrijd van het Sallands Cross Circuit, de Haarlerbergloop, laten schieten. Een week later was de 2e cross in Raalte en omdat ik die dag andere verplichtingen had, kon ik ook daaraan niet deelnemen. Mijn trainingen lagen na de blessure in Emmen een weekje stil, maar daarna heb ik de draad weer opgepakt en loop momenteel driemaal per week. Gisteren nam ik deel aan de derde cross van het Sallands Cross Circuit, de Schalmloop in Marienheem. Vanwege de zeer slechte gesteldheid van het parcours had men deze verlegd, waardoor de cross vrijwel geheel over verharde wegen ging. Alleen in de laatste kilometer was er een deel onverhard (erg modderig). Voor de wedstrijd was het "hondenweer", tijdens de wedstrijd vielen de weersomstandigheden mee. Op de 5,4 K "klokte" ik een tijd van 33:18 minuten. Mijn tussentijd op de 5 K was 30:59 . In de vorige nieuwsbrief had ik geschreven dat ik dit jaar nog graag onder de 31 minutengrens wilde lopen, welnu die missie is geslaagd. Volgende week is in Lettele de volgende cross van het circuit. Een verbetering van de 30:59 zal er wel niet in zitten, aangezien vrijwel het gehele parcours onverhard is.

Een hardloopbericht van/Ein Laufbericht von....
Kerstin Evers uit het Papenburg (DE) schrijft het volgende verhaal in deze rubriek. Naar verwachting zal het eind deze week gepubliceerd worden.

Komende wedstrijden
Zondag 3 december wordt de Nikolauslauf (een cross) rond de Möllersee in het Duitse Meppen gehouden. Een mooie cross in een mooie omgeving. Het is niet ver van de Nederlands-Duitse grens, dus echt iets voor mijn Nederlandse loopvrienden om deel te nemen. Zelf liep ik in 2013 deze cross en vorig jaar maakte ik veel foto's. In de rechterkolom van deze blog is een fotoalbum van 4 december 2016 opgenomen. Op dit moment weet ik nog niet of ik zondag zal deelnemen, het hangt af van hoe het met mij zaterdag  in Lettele in de 4e cross van het Sallands Cross Circuit gaat.

Tot zover deze keer. Veel loopplezier!